Selecteer een pagina

Niet te moeilijk denken, gebruik Zoom voor je online training

Je doelgroep op een laagdrempelige manier kennis laten maken met jouw allernieuwste training. Men heeft misschien nog nooit van het onderwerp van jouw training gehoord. Óf ze hebben er wel ooit iets over gezien of gehoord, maar weten nog niet precies wat het inhoudt. Óf ze kennen je nog niet en weten niet wat je ze te bieden hebt.

Het liefst wil je de training online geven en hiervoor meteen een online leeromgeving met beveiligde inlog optuig. Dat vraagt wel wat meer tijd, maar het kan ook makkelijker. En sneller.

Maak gebruik van Zoom.

Dit is namelijk een hele mooie manier om je doelgroep te laten proeven van wat je ze te bieden hebt zonder dat ze ervoor op pad hoeven of meteen een flinke investering hoeven te doen. Natuurlijk is Zoom niet de enige manier, maar het is wel een heel laagdrempelige. Want in deze tijd heeft bijna iedereen Zoom al geïnstalleerd op de telefoon of laptop. En omdat je als trainer ook je deelnemers hoort en ziet, wordt het meteen een stuk persoonlijker.

Zorg dat je op het afgesproken tijdstip klaarzit om je deelnemers te ontvangen in de virtuele ruimte en ga van start met het geven van je online training.

Daarnaast is het ook handig om een e-mailmarketingsysteem te gebruiken waarmee je een aanmeldformulier kan aanmaken voor deelname aan jouw sessie. Met dit e-mailmarketingsysteem kan je een mailreeks versturen naar de mensen die zich hebben aangemeld. In de mailtjes geef je wat achtergrondinformatie over de training, een uitlegvideo en het belangrijkste van alles: de link naar Zoom waarmee ze kunnen deelnemen. Je hoeft er dan op het moment zelf niet meer over na te denken, want alles staat al klaar. Na de Zoom kan je zelfs een upsell doen naar een van je andere trainingen of diensten.

Keep.It.Simple.

Je hoeft echt niet meteen alles uit de kast te halen om een online training te geven.